Micellar water - Lyx vs. Budget

 

Micellar water är väldigt inne just nu. Det är en rengöring som ser ut och känns som vatten. Om jag har förstått det rätt så finns det någon teknologi bakom som fungerar ungefär som en magnet som drar åt sig smuts. Micellar water både rengör och återfuktar och behövs inte sköljas av efteråt. Jag brukar däremot bara använda den som sminkborttagning och sedan använda en ordentlig rengöring. 

Jag har testat både Caudalies Make-up Remover Cleansing Water, ca 180 kr, och Niveas 3-in-1 Micellar Cleansing Water för 75 kr. 

 

 
 

Caudalies Make-up Remover Cleansing Water

Lukar gott och fräscht som alla produkter från Caudalie. Innehåller 97,5% naturliga ingredienser och ekologiskt druvvatten och kamomille. Tar bort smink snabbt och effektivt men det tar lite längre tid att ta bort mascara. Lämnar en ganska obehaglig hinna över huden. 

 

Niveas 3-in-1 Micellar Cleansing Water

Har ingen stark lukt men lukar lite unket. Innehåller druvkärnolja. Tar bort sminket snabbt och är bättre på att ta bort mascara. Lämnar också en hinna över huden och lukten hänger sig kvar. 

 

Betyg 

Jag tycker att Claudalies vatten känns lyxigare och luktar godare men att Niveas tar bort mascara lite bättre, men egentligen är dom ganska likvärdiga.  Eftersom att det är så stor skillnad i pris finns det ingen tvekan om att Niveas micellar water vinner det här testet. Eftersom att de här produkterna är på huden en så kort tid är det allra viktigaste att de tar bort sminket så fort och bra som möjligt.

 
 
Hudvård, Recension | |
#1 - - Max:

Hej! Jag är en man, snart 26 år, som nyligen fick rådet att smörja in mitt ansikte med ansiktskräm. Kan du lägga upp ett tips på ansiktskräm?

#2 - - Is i magen:

Har lust att prova Niveas 3-in-1 Micellar Cleansing Water, den verkar bra!

Svar: Det borde du absolut!
Amanda

Upp