Franska apoteksfavoriter

 
 
 
 
 
 
När jag bodde i Paris hade jag all tid i världen att strosa runt på franska apotek. Det finns så mycket intressant att kolla på i skönhetsväg och det är ofta mycket billigare än i Sverige. På grund av att det finns så mycket bra produkter och att det är så mycket billigare i Frankrike så brukar många besökare bunkra upp med sina favoritprodukter. Vid Saint-Germain-des-Prés ligger ett jättestort Citypharma där allt är ännu billigare än i vanliga apotek. Det brukar vara väldigt mycket folk, både fransmän och turister, så ett tips är att gå dit på förmiddagen så att du verkligen kan kolla in allt i lugn och ro. Om du inte hinner gå till just det här apoteket så finns det apotek i varenda gathörn och det kan vara en bra idé att kolla runt lite och se vad olika saker kostar eftersom att det kan skilja ganska mycket från apotek till apotek. 
 
 
Nuxe - Huile Prodigieuse
 

Nuxe olja är verkligen något som en ska passa på att köpa i Frankrike eftersom att den är så sjukt mycket billigare där. Jag köpte min för 19 euro och i Sverige kostar den mellan 400 och 500 kr. Den här oljan kan en använda till allt, den går att ha både  på kroppen, i ansiktet och i håret. Jag använder den istället för nattkräm, på kroppen om jag ska vara extra fin och i håret när det känns tortt och slitet.
 
 
Caudalíe - Lotion Tonique Hydratante
 
Det här är en jättebra toner för för personer med torr hy eftersom att den är återfunktande och inte innehåller några utorkande syror. Den går också att använd i området runt ögonen. Caudalíe är ett märke som är ganska svårt att få tag på i Sverige och alla produkter består av naturliga ingridienser.
 
 
Caudalíe - Masque-Crème Hydratant 
 
En annan väldigt bra produkt från Caudalíe. Det här är en återfuktande mask som jag brukar ha på under natten och huden känns verkligen mjuk morgonen efter. Även den här produkten går att använda runt ögonen vilket jag tycker är ett stort plus!
 
 
La Roche-Posay - Effaclar Duo [+]
 
Det här är nog min absoluta favorit som jag inte klarar mig utan. Effaclar Duo är en kräm som behandlar tilltäppta porer och märken efter finnar.  Den här krämen har verkligen hjälp min hud. När jag bodde i Paris fick jag massa tilltäppta porer framförallt i pannan, och det här är den enda krämen som verkligen gjorde skillnad. Jag använder den varje morgon och kväll under min ansiktkräm. 
 
Avène - Cicalfate
 
En annan kräm som jag ser till att alltid ha i sminkväskan. Den är fantastisk mot irriterad hud. En hel recension kan du läsa här
 
 
 
 
 
 
  
 

 

Allmänt | |
#1 - - Lisa:

Jag vill verkligen ha oljan från Nuxe! Finns den billigare i Sverige någonstans tror du?

Svar: Jag tror inte det faktiskt :(
Amanda

Upp